A conducibilità hè un parametru analiticu largamente utilizatu in varie applicazioni, cumprese a valutazione di a purità di l'acqua, u monitoraghju di l'osmosi inversa, a validazione di u prucessu di pulizia, u cuntrollu di u prucessu chimicu è a gestione di l'acque reflue industriali.
Un sensore di conducibilità per ambienti acquosi hè un dispositivu elettronicu cuncipitu per misurà a conducibilità elettrica di l'acqua.
In principiu, l'acqua pura presenta una cunduttività elettrica trascurabile. A cunduttività elettrica di l'acqua dipende principalmente da a cuncentrazione di sustanzi ionizzati dissolti in ella, vale à dì, particelle cariche cum'è cationi è anioni. Quessi ioni sò originarii di fonti cum'è sali cumuni (per esempiu, ioni di sodiu Na⁺ è ioni di cloruru Cl⁻), minerali (per esempiu, ioni di calciu Ca²⁺ è ioni di magnesiu Mg²⁺), acidi è basi.
Misurendu a cunduttività elettrica, u sensore furnisce una valutazione indiretta di parametri cum'è i solidi totali dissolti (TDS), a salinità, o l'estensione di a contaminazione ionica in l'acqua. Valori di cunduttività più alti indicanu una maggiore concentrazione di ioni dissolti è, dunque, una purezza ridotta di l'acqua.
Principiu di travagliu
U principiu fundamentale di funziunamentu di un sensore di conducibilità hè basatu annantu à a lege d'Ohm.
Cumponenti chjave: I sensori di conducibilità utilizanu tipicamente cunfigurazioni à dui o quattru elettrodi.
1. Applicazione di tensione: Una tensione alternata hè applicata à traversu una coppia d'elettrodi (l'elettrodi di guida).
2. Migrazione ionica: Sottu l'influenza di u campu elettricu, l'ioni in a suluzione migranu versu elettrodi di carica opposta, generendu una corrente elettrica.
3. Misurazione di a corrente: A corrente risultante hè misurata da u sensore.
4. Calculu di a cunduttività: Utilizendu a tensione applicata cunnisciuta è a corrente misurata, u sistema determina a resistenza elettrica di u campione. A cunduttività hè tandu derivata in basa à e caratteristiche geometriche di u sensore (area di l'elettrodi è distanza interelettrodi). A relazione fundamentale hè espressa cum'è:
Cunduttività (G) = 1 / Resistenza (R)
Per minimizà l'inesattezze di misurazione causate da a polarizazione di l'elettrodi (per via di reazioni elettrochimiche à a superficia di l'elettrodu) è l'effetti capacitivi, i sensori di conducibilità muderni utilizanu l'eccitazione à corrente alternata (CA).
Tipi di sensori di conducibilità
Ci sò trè tippi principali di sensori di conducibilità:
• I sensori à dui elettrodi sò adatti per misurazioni di acqua di alta purezza è bassa conducibilità.
I sensori à quattru elettrodi sò impiegati per intervalli di conducibilità da media à alta è offrenu una resistenza migliorata à l'incrostazioni paragunata à i disinni à dui elettrodi.
• I sensori di conductività induttivi (toroidali o senza elettrodi) sò aduprati per livelli di conductività da medii à assai alti è mostranu una resistenza superiore à a contaminazione per via di u so principiu di misurazione senza cuntattu.
Shanghai Boqu Instrument Co., Ltd. hè stata impegnata in u campu di u monitoraghju di a qualità di l'acqua per 18 anni, fabbricendu sensori di qualità di l'acqua di alta qualità chì sò stati distribuiti in più di 100 paesi in u mondu. A cumpagnia offre i seguenti trè tippi di sensori di conducibilità:
U DDG - 0,01 - / - 1,0/0,1
Misurazione di bassa conducibilità in sensori à 2 elettrodi
Applicazioni tipiche: preparazione di l'acqua, prudutti farmaceutici (acqua per iniezioni), alimenti è bevande (regulazione è preparazione di l'acqua), ecc.
EC-A401
Misurazione di alta conducibilità in sensori à 4 elettrodi
Applicazioni tipiche: prucessi CIP/SIP, prucessi chimichi, trattamentu di l'acque reflue, l'industria cartaria (cuntrollu di a cucina è di u sbiancamentu), alimentariu è bevande (monitoraghju di a separazione di fasi).
IEC-DNPA
Sensore à elettrodu induttivu, resistente à a forte corrosione chimica
Applicazioni tipiche: Prucessi chimichi, pasta è carta, fabricazione di zuccheru, trattamentu di l'acque reflue.
Campi d'applicazione chjave
I sensori di conducibilità sò trà l'istrumenti i più utilizati in u monitoraghju di a qualità di l'acqua, furnendu dati critichi in una varietà di settori.
1. Monitoraghju di a qualità di l'acqua è prutezzione ambientale
- Monitoraghju di fiumi, laghi è oceani: Adupratu per valutà a qualità generale di l'acqua è rilevà a contaminazione da u scaricu di acque reflue o l'intrusione di acqua di mare.
- Misurazione di a salinità: Essenziale in a ricerca oceanografica è in a gestione di l'acquacoltura per mantene e cundizioni ottimali.
2. Cuntrollu di i prucessi industriali
- Pruduzzione d'acqua ultrapura (per esempiu, in l'industrie di i semiconduttori è farmaceutiche): Permette u monitoraghju in tempu reale di i prucessi di purificazione per assicurà a conformità cù i standard rigorosi di qualità di l'acqua.
- Sistemi d'alimentazione di l'acqua di e caldaie: Facilita u cuntrollu di a qualità di l'acqua per minimizà a degradazione è a corrosione, aumentendu cusì l'efficienza è a longevità di u sistema.
- Sistemi di circulazione di l'acqua di raffreddamentu: Permette u monitoraghju di i rapporti di cuncentrazione di l'acqua per ottimizà u dosaggio chimicu è regulà u scaricu di l'acqua usata.
3. Acqua potabile è trattamentu di l'acque reflue
- Segue e variazioni di a qualità di l'acqua cruda per sustene una pianificazione efficace di u trattamentu.
- Aiuta à cuntrullà i prucessi chimichi durante u trattamentu di l'acque residue per assicurà a cunfurmità regulatoria è l'efficienza operativa.
4. Agricultura è Acquacultura
- Monitorizza a qualità di l'acqua d'irrigazione per mitigà u risicu di salinizazione di u terrenu.
- Regula i livelli di salinità in i sistemi d'acquacoltura per mantene un ambiente ottimale per e spezie acquatiche.
5. Ricerca scientifica è applicazioni di laburatoriu
- Supporta l'analisi sperimentale in discipline cum'è a chimica, a biologia è e scienze ambientali per mezu di misurazioni precise di conducibilità.
Data di publicazione: 29 di settembre di u 2025