U cuntenutu d'ossigenu dissoltu (DO) hè un parametru criticu per valutà a capacità d'autopurificazione di l'ambienti acquatichi è valutà a qualità generale di l'acqua. A cuncentrazione d'ossigenu dissoltu influenza direttamente a cumpusizione è a distribuzione di e cumunità biologiche acquatiche. Per a maiò parte di e spezie di pesci, i livelli di DO devenu superà i 4 mg/L per sustene e funzioni fisiologiche nurmali. Di cunsiguenza, l'ossigenu dissoltu hè un indicatore chjave in a rutina.prugrammi di monitoraghju di a qualità di l'acquaI principali metudi per misurà l'ossigenu dissoltu in l'acqua includenu u metudu iodometricu, u metudu di a sonda elettrochimica, u metudu di a conducibilità è u metudu di a fluorescenza. Frà questi, u metudu iodometricu hè stata a prima tecnica standardizata sviluppata per a misurazione di l'OD è ferma u metudu di riferimentu (benchmark). Tuttavia, questu metudu hè suscettibile à interferenze significative da sustanzi riducenti cum'è nitriti, sulfuri, tiourea, acidu umicu è acidu tannicu. In tali casi, u metudu di a sonda elettrochimica hè cunsigliatu per via di a so alta precisione, interferenza minima, prestazioni stabili è capacità di misurazione rapida, rendendulu largamente aduttatu in applicazioni pratiche.
U metudu di a sonda elettrochimica funziona secondu u principiu chì e molecule d'ossigenu si diffondenu attraversu una membrana selettiva è sò ridotte à l'elettrodu di travagliu, generendu una corrente di diffusione proporzionale à a cuncentrazione d'ossigenu. Misurendu sta corrente, a cuncentrazione d'ossigenu dissoltu in u campione pò esse determinata cù precisione. Questu articulu si cuncentra nantu à e procedure operative è e pratiche di manutenzione assuciate à u metudu di a sonda elettrochimica, cù l'obiettivu di migliurà a comprensione di e caratteristiche di prestazione di u strumentu è di migliurà a precisione di a misurazione.
1. Strumenti è Reagenti
Strumenti principali: analizzatore di qualità di l'acqua multifunzionale
Reagenti: quelli richiesti per a determinazione iodometrica di l'ossigenu dissoltu
2. Calibrazione à scala piena di u misuratore d'ossigenu dissoltu
Metudu di Laboratoriu 1 (Metudu Aria-Acqua Saturata): À una temperatura ambiente cuntrullata di 20 °C, mette 1 L d'acqua ultrapura in un becher di 2 L. Aerate a suluzione continuamente per 2 ore, poi cessate l'aerazione è lasciate chì l'acqua si stabilizzi per 30 minuti. Iniziate a calibrazione piazzendu a sonda in l'acqua è mescolendu cù un agitatore magneticu à 500 giri/min o muvendu delicatamente l'elettrodu in a fase acquosa. Selezziunate "calibrazione aria-acqua saturata" nantu à l'interfaccia di u strumentu. À a fine, a lettura à scala piena deve indicà u 100%.
Metudu di Laboratoriu 2 (Metudu di l'Aria Saturata d'Acqua): À 20 °C, inumidite a spugna in l'internu di a manica protettiva di a sonda finu à ch'ella sia cumpletamente saturata. Assorbite cù cura a superficia di a membrana di l'elettrodu cù carta da filtru per rimuovere l'umidità in eccessu, reinserite l'elettrodu in a manica è lasciate equilibrà per 2 ore prima di inizià a calibrazione. Selezziunate "calibrazione di l'aria saturata d'acqua" nantu à l'interfaccia di u strumentu. À a fine, a lettura à scala piena righjunghje tipicamente u 102,3%. In generale, i risultati ottenuti via u metudu di l'aria saturata d'acqua sò coerenti cù quelli di u metudu aria saturata-acqua. Misurazioni successive di unu di i dui mezi producenu tipicamente valori intornu à 9,0 mg/L.
Calibrazione in Campu: U strumentu deve esse calibratu prima di ogni usu. Datu chì e temperature esterne ambientali spessu si discostanu da 20 °C, a calibrazione in campu hè megliu realizata aduprendu u metudu di l'aria saturata d'acqua in a manica di a sonda. I strumenti calibrati cù questu approcciu mostranu errori di misurazione in limiti accettabili è restanu adatti per l'applicazione in campu.
3. Calibrazione di u puntu zero
Preparate una suluzione senza ossigenu dissolvendu 0,25 g di sulfitu di sodiu (Na₂SO₃) è 0,25 g di cloruru di cobalt(II) esaidratatu (CoCl₂·6H₂O) in 250 mL d'acqua ultrapura. Immergete a sonda in questa suluzione è agitate delicatamente. Iniziate a calibrazione di u puntu zero è aspettate chì a lettura si stabilizzi prima di cunfirmà u cumpletamentu. I strumenti dotati di compensazione automatica di u zero ùn necessitanu micca una calibrazione manuale di u zero.
Data di publicazione: 09 dicembre 2025














