Chì ghjè a turbidità?

A turbidità hè una misura di a nuvolosità o di a nebulosità di un liquidu, cumunemente aduprata per valutà a qualità di l'acqua in i corpi idrici naturali - cum'è fiumi, laghi è oceani - è ancu in i sistemi di trattamentu di l'acqua. Sorge per via di a presenza di particelle in sospensione, cumprese limo, alghe, plancton è sottoprodotti industriali, chì sparghjenu a luce chì passa per a colonna d'acqua.
A turbidità hè tipicamente quantificata in unità di turbidità nefelometrica (NTU), cù valori più alti chì indicanu una maggiore opacità di l'acqua. Questa unità hè basata annantu à a quantità di luce sparsa da e particelle sospese in l'acqua, cum'è misurata da un nefelometru. U nefelometru face passà un fasciu di luce attraversu u campione è rileva a luce chì hè sparsa da e particelle sospese à un angulu di 90 gradi. Valori NTU più alti indicanu una maggiore turbidità, o nuvolosità, in l'acqua. Valori NTU più bassi indicanu acqua più chjara.
Per esempiu: L'acqua chjara puderia avè un valore NTU vicinu à 0. L'acqua potabile, chì deve risponde à i standard di sicurezza, hà tipicamente un NTU inferiore à 1. L'acqua cù alti livelli d'inquinamentu o particelle in sospensione pò avè valori NTU chì sò in centinaie o migliaia.
Perchè misurà a turbidità di a qualità di l'acqua ?
Livelli elevati di turbidità ponu purtà à parechji effetti avversi:
1) Penetrazione ridotta di a luce: Questu impedisce a fotosintesi in e piante acquatiche, disturbendu cusì l'ecosistema acquaticu più largu chì dipende da a produttività primaria.
2) Intasamentu di i sistemi di filtrazione: I solidi suspesi ponu ostruisce i filtri in l'impianti di trattamentu di l'acqua, aumentendu i costi operativi è riducendu l'efficienza di u trattamentu.
3) Associazione cù inquinanti: E particelle chì causanu turbidità servenu spessu cum'è trasportatori di contaminanti dannosi, cum'è microrganismi patogeni, metalli pesanti è sustanzi chimichi tossichi, chì presentanu risichi sia per a salute ambientale sia per quella umana.
In riassuntu, a turbidità serve cum'è un indicatore criticu per valutà l'integrità fisica, chimica è biologica di e risorse idriche, in particulare in i quadri di monitoraghju ambientale è di salute publica.
Chì ghjè u principiu di a misurazione di a turbidità ?
U principiu di a misurazione di a turbidità hè basatu annantu à a diffusione di a luce mentre passa per un campione d'acqua chì cuntene particelle suspese. Quandu a luce interagisce cù queste particelle, hè sparsa in varie direzzione, è l'intensità di a luce sparsa hè direttamente proporzionale à a cuncentrazione di particelle presenti. Una cuncentrazione di particelle più alta si traduce in una maggiore diffusione di a luce, chì porta à una maggiore turbidità.

u principiu di a misurazione di a turbidità
U prucessu pò esse divisu in i seguenti passi:
Fonte di luce: Un fasciu di luce, tipicamente emessu da un laser o LED, hè direttu attraversu u campione d'acqua.
Particelle Sospese: Mentre a luce si propaga à traversu u campione, a materia sospesa - cum'è sedimenti, alghe, plancton o inquinanti - face chì a luce si sparghji in parechje direzzione.
Rilevazione di Luce Sparsa: Anefelometru, l'istrumentu utilizatu per a misurazione di a turbidità, rileva a luce sparsa à un angulu di 90 gradi in relazione à u fasciu incidente. Questa rilevazione angulare hè u metudu standard per via di a so alta sensibilità à a sparghjera indotta da e particelle.
Misurazione di l'intensità di a luce sparsa: L'intensità di a luce sparsa hè quantificata, cù intensità più alte chì indicanu una maggiore concentrazione di particelle sospese è, dunque, una maggiore torbidità.
Calculu di a Turbidità: L'intensità di a luce diffusa misurata hè cunvertita in Unità di Turbidità Nefelometrica (NTU), furnendu un valore numericu standardizatu chì rapprisenta u gradu di turbidità.
Chì misura a turbidità di l'acqua ?
A misurazione di a turbidità di l'acqua cù sensori di turbidità basati nantu à l'ottica hè una pratica largamente aduttata in l'applicazioni industriali muderne. Tipicamente, hè necessariu un analizzatore di turbidità multifunzionale per visualizà e misurazioni in tempu reale, permette a pulizia automatica periodica di i sensori è attivà avvisi per letture anormali, assicurendu cusì a conformità cù i standard di qualità di l'acqua.

Sensore di Turbidità in Linea (Acqua di Mare Misurabile)
Diversi ambienti operativi necessitanu diverse suluzioni di monitoraghju di a turbidità. In i sistemi residenziali di furnimentu d'acqua secundariu, l'impianti di trattamentu di l'acqua, è in i punti d'entrata è di uscita di l'impianti d'acqua potabile, i misuratori di turbidità à bassa gamma cù alta precisione è intervalli di misurazione stretti sò principalmente impiegati. Questu hè duvutu à l'esigenza rigorosa di bassi livelli di turbidità in questi ambienti. Per esempiu, in a maiò parte di i paesi, a norma regulatoria per l'acqua di rubinettu à e prese di l'impianti di trattamentu specifica un livellu di turbidità inferiore à 1 NTU. Ancu s'è i testi di l'acqua di a piscina sò menu cumuni, quandu sò realizati, richiedenu ancu livelli di turbidità assai bassi, chì tipicamente richiedenu l'usu di misuratori di turbidità à bassa gamma.

Misuratori di Turbidità à bassa gamma TBG-6188T
In cuntrastu, applicazioni cum'è l'impianti di trattamentu di l'acque reflue è i punti di scaricu di effluenti industriali necessitanu misuratori di turbidità à alta gamma. L'acqua in questi ambienti presenta spessu fluttuazioni significative di turbidità è pò cuntene concentrazioni sustanziali di solidi sospesi, particelle colloidali o precipitati chimichi. I valori di turbidità superanu spessu i limiti di misurazione superiori di strumenti à gamma ultra-bassa. Per esempiu, a turbidità di l'influente in un impianto di trattamentu di l'acque reflue pò ghjunghje à parechje centinaie di NTU, è ancu dopu u trattamentu primariu, u monitoraghju di i livelli di turbidità in decine di NTU ferma necessariu. I misuratori di turbidità à alta gamma operanu cumunemente secondu u principiu di u rapportu di intensità di luce sparsa à trasmessa. Impieghendu tecniche di espansione di a gamma dinamica, questi strumenti ottenenu capacità di misurazione da 0,1 NTU à 4000 NTU mantenendu una precisione di ± 2% di a scala completa.
Analizzatore di Turbidità Industriale in Linea
In cuntesti industriali spezializati, cum'è i settori farmaceuticu è alimentariu è di e bevande, ci sò esigenze ancu più grande in quantu à a precisione è a stabilità à longu andà di e misurazioni di a turbidità. Queste industrie utilizanu spessu misuratori di turbidità à doppiu fasciu, chì incorporanu un fasciu di riferimentu per cumpensà i disturbi causati da e variazioni di a fonte luminosa è e fluttuazioni di temperatura, assicurendu cusì una affidabilità di misurazione consistente. Per esempiu, a turbidità di l'acqua per iniezione deve esse tipicamente mantenuta sottu à 0,1 NTU, impunendu requisiti rigorosi nantu à a sensibilità di u strumentu è a resistenza à l'interferenze.
Inoltre, cù l'avanzamentu di a tecnulugia di l'Internet di e Cose (IoT), i sistemi muderni di monitoraghju di a turbidità diventanu sempre più intelligenti è in rete. L'integrazione di i moduli di cumunicazione 4G/5G permette a trasmissione in tempu reale di i dati di turbidità à e piattaforme cloud, facilitendu u monitoraghju remotu, l'analisi di i dati è e notifiche d'alerta automatizate. Per esempiu, un impianto di trattamentu di l'acqua municipale hà implementatu un sistema intelligente di monitoraghju di a turbidità chì cullega i dati di a turbidità in uscita cù u so sistema di cuntrollu di a distribuzione di l'acqua. À a rilevazione di una turbidità anormale, u sistema aghjusta automaticamente a dosa di chimichi, risultendu in un miglioramentu di a conformità di a qualità di l'acqua da 98% à 99,5%, cù una riduzione di 12% di u cunsumu di chimichi.
A turbidità hè u listessu cuncettu chè i solidi totali in sospensione?
A turbidità è i solidi totali suspesi (TSS) sò cuncetti cunnessi, ma ùn sò micca listessi. Tramindui si riferiscenu à e particelle suspese in acqua, ma differiscenu in ciò chì misuranu è cumu sò quantificate.
A turbidità misura a pruprietà ottica di l'acqua, in particulare quanta luce hè sparsa da e particelle sospese. Ùn misura micca direttamente a quantità di particelle, ma piuttostu quanta luce hè bluccata o deviata da quelle particelle. A turbidità hè influenzata micca solu da a cuncentrazione di particelle, ma ancu da fattori cum'è a dimensione, a forma è u culore di e particelle, è ancu a lunghezza d'onda di a luce aduprata in a misurazione.

Misuratore industriale di solidi sospesi totali (TSS)
Solidi Totali Sospesi(TSS) misura a massa attuale di e particelle suspese in un campione d'acqua. Quantifica u pesu tutale di i solidi chì sò suspesi in l'acqua, indipendentemente da e so proprietà ottiche.
U TSS hè misuratu filtràndu un vulume cunnisciutu d'acqua attraversu un filtru (di solitu un filtru cù un pesu cunnisciutu). Dopu chì l'acqua hè filtrata, i solidi lasciati nantu à u filtru sò secchi è pesati. U risultatu hè espressu in milligrammi per litru (mg/L). U TSS hè direttamente ligatu à a quantità di particelle suspese, ma ùn dà micca infurmazioni nantu à a dimensione di e particelle o cumu e particelle sparghjenu a luce.
Differenze chjave:
1) Natura di a misurazione:
A turbidità hè una pruprietà ottica (cumu a luce hè spargugliata o assorbita).
U TSS hè una pruprietà fisica (a massa di e particelle suspese in acqua).
2) Ciò chì misuranu:
A turbidità dà una indicazione di quantu hè chjara o torbida l'acqua, ma ùn dà micca una massa reale di solidi.
U TSS furnisce una misurazione diretta di a quantità di solidi in l'acqua, indipendentemente da quantu hè chjara o torbida.
3) Unità:
A turbidità hè misurata in NTU (Unità di Turbidità Nefelometrica).
A TSS hè misurata in mg/L (milligrammi per litru).
U culore è a turbidità sò listessi?
U culore è a turbidità ùn sò micca listessi, ancu s'è tramindui affettanu l'aspettu di l'acqua.

Misuratore di culore in linea di a qualità di l'acqua
Eccu a differenza:
U culore si riferisce à a tonalità o à a tinta di l'acqua causata da sustanzi dissolti, cum'è a materia urganica (cum'è e foglie in decomposizione) o i minerali (cum'è u ferru o u manganese). Ancu l'acqua chjara pò avè culore s'ella cuntene cumposti culuriti dissolti.
A turbidità si riferisce à a torbidità o à a nebulosità di l'acqua causata da particelle in sospensione, cum'è argilla, limo, microrganismi o altri solidi fini. Misura quantu e particelle sparghjenu a luce chì passa per l'acqua.
In breve:
Culore = sustanze dissolte
Turbidità = particelle in sospensione
Data di publicazione: 12 di nuvembre di u 2025















